توسعه کسب و کار سازمانی

امروزه اسم توسعه کسب و کار سازمانی را بسیار می‌شنویم؛ اما آیا می‌دانید توسعه کسب و کار سازمانی به چه معناست؟ با ما همراه باشید.

کسب و کار شما به خدمات مشاوره‌ای نیاز ندارد!!!!
تصمیم‌های شما کیفیت زندگی‌تان را مشخص می‌کند.

توسعه کسب و کار سازمانی-abbasemami.ir-عباس امامی

کسب و کارشما به خدمات مشاوره‌ای نیاز ندارد اگر شما:

  • دانش و توانایی انجام همه‌ی کار ها را دارید!
  • به دلیل مهارت و تجربه‌ای که دارید، می‌توانند به سهولت مشکلات به وجود آمده در کسب و کارتان را شناسایی کرده و ریشه آن را پیدا کنید!.
  • به دلیل داشتن تجربیات فراوان که در کار و حرفه خود دارید می‌توانید، روند پیشرفت تجاری را تسریع کنید.
  • پرسنل و کارمندان خود را آموزش می‌دهید تا با مهارت‌هایی که برای پیشرفت و موفقیت نیاز دارند، آشنا شوند.
    می‌تواند شادابی و سرزندگی را به کسب و کار و سیستم تجاری شرکتتان بازگردانید.
  • می‌توانید با ارائه ایده‌های نو و خلاقانه و روش‌های خروج از مشکلات، مسیر کسب و کارتان را به سوی موفقیت بیشتر سوق دهید.
  • با حذف کارمندانی که بازده کافی و مطلوب برای کسب و کارتان ندارند، به رشد کسب و کارخود کمک می‌کنید.

مشاور باشید!!!!!!

سرعت رو به رشد فناوری و تکنولوژی بسیار زیاد است و چنانچه  صاحبان کسب و کار نتوانند خود را با این سرعت تطبیق دهند، به طور حتم با شکست مواجه خواهند شد. استفاده از خدمات یک مشاور با تجربه در زمینه کسب و کار که از بیرون به کسب و کار شما و دنیای تجارت می‌نگرد، می‌تواند به کسب و کار شما جان دوباره‌ای ببخشد. مشاوران کسب و کار می‌توانند با ارائه راهکارهای مفید و ارائه مشاوره در زمینه فناوری و تکنولوژی، کسب و کار شما را همگام با تکنولوژی پیش ببرند و از ضررهای مکرر شما جلوگیری کنند.

با نگاهی به آمار شروع رو به افزایش و چشم‌گیر شروع کسب و کار های جدید و عدم موفقیت اکثریت آنان در رسیدن به اهداف که یقینا چیزی جز شکست بوده؛ این واقعیت هویدا می‌گردد که اهداف انتخابی کسب وکار با ارزش‌های مالکین کسب و کار و شروع‌کنندگان آن کسب و کار مطابقت نداشته و جای خدمات مشاوره حرفه‌ای در این میان خالی بوده است. جالب است بدانیم خدمات مشاوره برای کسب و کار بهترین سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار هوشمندانه است؛ چراکه چندین برابر این سرمایه‌گذاری در کاهش هزینه و چندین برابر دیگر در افزایش سود حاصله بدست خواهد آمد.  غافل از این نباشیم که حلاوت موفقیت در کسب وکار با هیچ هزینه‌ای قابل مقایسه نیست.

توسعه دهنده کسب و کار کیست؟

توسعه دهنده کسب و کار به شخص متخصصی گفته می‌شود که باعث ازتقا و پیشرفت یک سازمان شود. او به دنبال راه‌حل‌هایی است که منجر به کسب درآمد بالاتر و ایجاد یک سازمان مطمئن‌تر و منسجم‌تر‌شود.

توسعه دهنده کسب و کار می‌تواند با ارائه راهکارهای بهینه سازمان را به پیشرفت‌ قابل توجهی برساند. یک توسعه دهنده کسب و کار باید مهارت نرم‌افزاری، مهارت فردی و ارتباطی، درک متقابل، فن بیان بالا و … باشد.

وظایف توسعه دهنده کسب و کار

توسعه دهنده کسب و کار می‌تواند در بخش‌های مختلف یک سازمان ایفای نقش کند. او وظیفه منتورینگ و نظارت بر روند رشد کسب و کار را بر عهده دارد. سایر وظایف  مدیر توسعه کسب و کار عبارتند از:

  • مدیریت کسب و کار
  • بازاریابی و فروش
  • مدیریت و نظارت بر کار فروشندگان
  • مذاکره با افراد
  • شبکه‌سازی برای فروش
  •  تلاش برای کم  کردن هزینه‌ها

چرا سازمان نیازمند توسعه دهنده کسب و کار است؟

هنگامی که سود دهی و رشد یک سازمان متوقف شود نیاز به یک توسعه دهنده کسب و کار در سازمان احساس می‌شود. هدف از استخدام توسعه دهنده کسب و کار  بهینه کردن هزینه‌ها، افزایش درآمد و سودآوری، برندینگ(توسعه برند)، بهبود عملکرد فردی و سازمانی و … است.

توسعه کسب و کار سازمانی-abbasemami.ir-عباس امامی-کوچینگ

کلام پایانی

در این مقاله به این سوالات پاسخ دادیم که توسعه کسب و کار سازمانی چیست؟ توسعه دهنده کسب و کار ( بیزنس دولوپر) کیست؟ توسعه دهنده کسب و کار چه وظایفی دارد؟ توسعه دهنده کسب و کار چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟ و اینکه چرا یک سازمان به کمک مدیر توسعه کسب و کار نیاز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مطالعه از ویکی پدیا: توسعه کسب و کار