داستان موفقیت برند علی بابا

علی بابا یک شرکت بزرگ چند ملیتی در زمینه تجارت الکترونیکی است. این شرکت در چین مستقر می‌باشد و بنیانگذار آن فردی به نام «جک ما» است. قطعا شما هم نام علی بابا را در داستان‌ها، فیلم‌ها و کارتون‌ها شنیده‌اید. ماجرای انتخاب این نام برای شرکت جک ما و داستان موفقیت و تاریخچه برند علی بابا بسیار جالب می‌باشد.

علی بابا-abbasemami.ir-مشاور کسب و کار-عباس امامی

در این مطلب به بررسی داستان و تاریخچه این برند مطرح می‌پردازیم تا شما با آن بیشتر آشنا شوید. خواندن مسیر موفقیت و پیشرفت این برند باعث می‌شود که چالش‌های کسب و کار خود را بهتر پشت سر بگذارید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

داستان موفقیت و ایجاد برند علی بابا

« ما یون »  نام اصلی فردی است که برند علی‌بابا را راه اندازی کرده اما به عنوان جک ما شناخته می‌شود. او در زمینه‌های درسی موفقیت چندانی نداشت و بارها در این راستا با شکست مواجه شد. در سال ۱۹۹۴ در همه کشورها خبر از اینترنت بود و جک ما تصمیم گرفت که در این باره تحقیق کند. او به آمریکا سفر کرد و پس از بازگشت از این کشور، سایت خود را بعد از بررسی‌های لازم، راه‌اندازی نمود.

با گذشت چند ساعت از زمان تاسیس سایت، او پیام هایی از کاربران دریافت کرد که توضیح بیشتری در مورد وب‌سایت می‌خواستند. بدین شکل جک ما به گستردگی اینترنت و ارتباطات آن پی برد. او اولین شرکت خود را در سال ۱۹۹۵ با کمک همسر و یکی از دوستانش، در زمینه طراحی وب راه‌اندازی کرد.

این سایت برای سایر شرکت‌ها و ارگان‌ها، سایت طراحی می‌کرد و مشتریان بسیاری داشت. سرانجام در سال ۱۹۹۹ جک ما به همراه ۱۷ نفر دیگر، سایت علی بابا را برای گسترش تجارت چین تاسیس کرد. خدمات این سایت در ابتدا به صورت بنگاه به بنگاه بود که بعدا به شکل مشتری به مشتری و بنگاه به مشتری هم ارائه شد. بدین صورت داستان موفقیت و تاریخچه برند علی بابا از سال ۱۹۹۹ آغاز شد و به جایگاه کنونی رسید.

داستان و تاریخچه نام‌گذاری برند علی بابا

جک ما در مورد شیوه نام‌گذاری علی‌بابا اینطور می‌گوید که همه چیز از یک کافه در سانفرانسیسکو آغاز شده است. او زمانی که در کافه بوده به یاد اسم علی بابا می‌افتد و از گارسون در مورد این اسم سوال می‌کند. سپس به بیرون از کافه آمده و از سی نفر دیگر هم در مورد علی بابا می‌پرسد.

او وقتی می‌بیند اکثریت افراد علی بابا را می‌شناسند، این برند را به نام خود ثبت می‌کند. علی‌بابا نام تاجری باهوش است که در بین داستان‌های هزار و یک شب به آن اشاره شده است. مردم جامعه علی بابا را فرد محترم و مهربانی می‌دانند زیرا در داستان‌ها، به روستاییان کمک می‌کرده است. جک ما علاوه بر برند علی بابا، برند علی ماما را هم ثبت نموده است.

تاریخچه زمینه های کاری برند علی بابا

در داستان موفقیت و تاریخچه برند علی‌بابا توجه به زمینه‌های فعالیت این شرکت بسیار مهم است. علی بابا در زمینه رایانش ابری، خرده فروشی و فروشگاه‌های اینترنتی مشغول به فعالیت است. این برند شرکت‌های زیر مجموعه بسیاری دارد که هر کدام بخشی از کارهای مرتبط با زمینه‌های کاری علی بابا را انجام می‌دهند. مهم ترین زمینه کاری علی بابا فروشگاه اینترنتی آن است که سودهای هنگفتی را نصیب این برند می‌کند.

یکی از فروشگاه‌های مطرح و محبوب علی‌بابا جوهو‌اسوان است. این فروشگاه کالاهایی که در طول زندگی روزمره به آن احتیاج می‌شود را به فروش می‌رساند. یکی دیگر از فروشگاه‌های علی بابا، تائوبائو است که نحوه عملکرد آن مشابه eBay می‌باشد. این فعالیت علی بابا باعث شد که در سال ۲۰۰۰، eBay نسبت به تائوبائو به سود کمتری دست یابد و از دور رقابت با علی بابا خارج شود.

سود به دست آمده توسط علی بابا چند برابر eBay می‌باشد که عظمت و مدیریت فوق‌العاده آن را نشان می‌دهد. تی‌مال نیز از فروشگاه‌های این برند معتبر است که تنها به فروش کالاهای برند جهانی می‌پردازد. سیستم پردازش هزینه‌ها در علی بابا توسط AliPay انجام می شود که عملکرد آن مانند PayPal می‌باشد.

آیا علی بابا از راه های دیگری هم به کسب سود می پردازد؟

بدون شک برندی با این اعتبار و بزرگی، از راه‌های دیگری هم به کسب سود می‌پردازد. داستان موفقیت و تاریخچه برند علی‌بابا نشان می‌دهد که این برند از جمله بزرگترین شرکت‌ها برای سرمایه گذاری است. درآمد این برند هر سال پیشرفت شگرفی دارد و بیش از سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر موارد گفته شده، علی بابا از راه تبلیغات و آگهی نیز به کسب سود می‌پردازد. این برند با فروش حق عضویت وی آی پی در سایت‌های خود، سطح درآمد خود را ارتقا می‌دهد. سرویس‌های پردازش ابری و گرفتن کمیسیون از افراد فعال در حوزه‌های گوناگون، دیگر منابع درآمدی علی بابا محسوب می‌شوند.

داستان و تاریخچه شکست های برند علی بابا

داستان و تاریخچه برند علی‌بابا مانند تمامی برندها ناهمواری‌هایی داشته است. در اوایل راه‌اندازی علی بابا، این شرکت سودهای کلانی به دست آورد. با گذشت زمان و عادی شدن اینترنت، علی بابا تا مرز ورشکستگی پیش رفت. با کم کردن حقوق کارمندان و تعدیل بسیاری از آنها، علی بابا خود را این بحران نجات داد. جک ما برای کسب درآمدهای بالا، برنامه‌های جدیدی را تدوین نمود و در این راستا موفق شد.

در برخی از موارد، نداشتن مشاور کسب و کار و عدم پیشبرد اصولی اهداف، علی بابا را با چالش‌هایی روبرو ساخته است. در مواقعی این چالش‌ها به دلیل عدم مدیریت صحیح بوده‌اند که با کسب تجربه‌های بیشتر، رفع شده‌اند. خرید برخی از شرکت‌ها و سرمایه گذاری نسنجیده بر روی آنها، علی بابا را دچار بحران‌های جدیدی کرد. با گذشت زمان، مشاوره کسب و کار و تغییر شیوه‌های مدیریتی، داستان موفقیت و تاریخچه برند علی‌بابا به این شکل رقم خورد.

داستان شرکت های زیر مجموعه علی بابا

داستان برند علی بابا روند رو به رشد این شرکت را نشان می‌دهد. علی بابا با گذشت زمان شرکت‌های زیر مجموعه خود را گسترش داده است. هم اکنون شرکت‌های زیر مجموعه علی بابا شامل شرکت‌های تائوبائو، تی‌مال، علی اکسپرس، علی پی، علی بابا کلود، جوهوا‌سوان، علی او اس، علی جنی، لازادا و داراز می‌باشد. هر یک از این شرکت‌ها در راستای گسترش سود علی بابا نقش دارند و به رفع بخشی از نیاز مردم می‌پردازند.

داستان موفقیت علی بابا-مشاور کسب و کار عباس امامی-abbasemami.ir

سخن پایانی

داستان موفقیت و تاریخچه برند علی بابا از مسیری با چالش‌ها و بحران‌های گوناگون تشکیل شده است. موفقیت این برند می‌تواند الگویی برای شما باشد تا کسب و کار خود را گسترش دهید. از شکست‌های علی بابا درس بگیرید و برای مدیریت بهتر امور، از راهنمایی‌های مشاور کسب و کار استفاده کنید. اکنون زمان کوتاه آمدن در برابر مشکلات نیست پس با مقاومت و برنامه ریزی درست، کسب و کار خود را به سطوح بالاتر ارتقا دهید.

 سایت علی بابا

داستان موفقیت برند علی بابا

داستان موفقیت برند علی بابا علی بابا یک شرکت بزرگ چند ملیتی در زمینه تجارت الکترونیکی است. این شرکت در چین مستقر می‌باشد و بنیانگذار آن فردی به نام «جک ما» است. قطعا شما هم نام علی بابا را در داستان‌ها، فیلم‌ها و کارتون‌ها شنیده‌اید. ماجرای انتخاب این نام برای شرکت جک ما و داستان