تفاوت کسب و کار مدرن با سنتی

تفاوت کسب و کار مدرن با سنتی

در دنیای امروز سبک زندگی انسان ها بسیار متفاوت تر از چند دهه گذشته شده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های جدیدی از کسب و کار برای کسب درآمد به وجود آمده اند. شاید تا همین چند سال پیش کسی باورش نمی شد که روزی اینترنت، بازار کسب و کارها را در بر بگیرد و کسب و کار  مدرن و آنلاین تا این اندازه گسترش پیدا کند. در این مطلب، به بررسی تفاوت های کسب و کار مدرن و سنتی می پردازیم.

به نظر شما از بین دو کسب و کار مدرن و سنتی مزایای کدام یک بیشتر است، بهتر است پاسخ خود را بر روی یک کاغذ یادداشت کنید و با خواندن ادامه مطلب به درستی آن پی ببرید. اگر دانستن تفاوت و مزایای این سبک های کسب و کار برای شما مهم است پس با ما همراه باشید.

تفاوت کسب و کار مدرن با سنتی-abbasemami.ir

کسب و کار سنتی چیست؟

کسب و کار سنتی روشی است که درآن مشاغل مختلف فقط از راه فیزیکی به جذب مشتریان می پردازند و محصول یا خدمات خود را به آنها عرضه می کنند. مثلا یک مغازه لباس فروشی را در نظر بگیرید که لباس ها را به صورت حضوری به فروش می رساند و حتی برای تبلیغات نیز از کارت ویزیت و تراکت های کاغذی استفاده می نماید. این شیوه از کسب و کار که بدون استفاده از ابزارهای آنلاین انجام می شود، کسب و کار سنتی می باشد.

کسب و کار مدرن چیست؟

در کسب و کار مدرن یا آنلاین، مشاغل مختلف تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارهای آنلاین کسب و کار خود را به مخاطبان نشان دهند و سپس نسبت به جذب مشتری اقدام نمایند. در این روش افراد می توانند به طور همزمان، اجناس خود را به هزاران نفر نشان دهند و به کسب درآمد بپردازند. تبلیغات در کسب و کار مدرن به صورت آنلاین انجام می شود و این کاملا برعکس کسب و کار سنتی می باشد. کسانی که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی نمایند باید پیش از شروع کار، در مشاوره کسب و کار حضوری شرکت نمایند و یا اینکه با مشاور کسب و کار به صورت تلفنی و اینترنتی ارتباط برقرار کنند.

کسب و کار مدرن -عباس امامی-abbasemami.ir

تفاوت کسب و کار مدرن با سنتی چیست؟

این روزها همه به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند تا بتوانند زندگی خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند و کسب و کار مدرن نیز به همین دلیل مورد توجه واقع شده است. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در بحث کسب و کار، باعث همسو شدن مشاغل با ابزارهای آنلاین شده است. اگر شما هم می خواهید از تفاوت های دو سبک مدرن و سنتی کسب و کار مطلع شوید پس بخش بعدی را حتما بخوانید.

۱- تعداد مشتریان

هر کسب و کاری با وجود مشتریان است که معنا پیدا می کند و اگر مشتری در کار نباشد، بازار کسب و کارها تعطیل می شود. مهم ترین تفاوت کسب و کار مدرن و سنتی در تعداد مشتریان آن است. در کسب و کار سنتی شما با توجه به مکان خود و میزان رفت و آمدها، مشتریان محدودی دارید اما در فضای آنلاین شما با مردم کل دنیا در ارتباط هستید و می توانید محصولات و خدمات خود را به آنها نشان دهید و مشتری جذب کنید.

۲- ارتباط با مشتری

در مشاوره کسب و کار حضوری بعضی از افراد نگران ارتباط با مشتری هستند و در این زمینه آگاهی زیادی ندارند. در کسب و کار سنتی شما نمی توانید به طور همزمان با تعداد زیادی مشتری ارتباط برقرار کنید و از نظرات آنها برای ارتقای کسب و کار خود  استفاده نمایید اما در کسب و کار آنلاین این امر امکان پذیر است. شما می توانید در کسب و کار آنلاین با مشتریان زیادی ارتباط برقرار کرده و از آنها در مورد محصولات، نظرسنجی کنید. این کار باعث می شود که یک ارتباط دوطرفه بین شما و مشتری شکل بگیرد و بتوانید برای بهتر شدن کسب و کار خود تلاش کنید.

۳- مدت زمان خدمت رسانی

بعضی از افراد از زمان فعالیت و خدمت رسانی در کسب و کار سنتی گله دارند زیرا در این سبک از کسب و کار نمی توان در هر ساعت از شبانه روز به ارائه خدمات و محصولات پرداخت. در کسب و کار مدرن و آنلاین شما می توانید به صورت ۲۴ ساعته و هر زمانی که بخواهید، خدمت رسانی کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

۴- نمایش دادن محصولات

زمانی که شما کسب و کار سنتی داشته باشید نمی توانید تمامی محصولات را در معرض دید مشتری قرار دهید و این کار غیر ممکن است زیرا نیاز به فضای بسیار بزرگی دارید تا چیدمان تمامی اجناس امکان پذیر باشد. در فضای آنلاین شما محدودیت مکانی ندارید و حتی هزاران مدل را می توانید به نمایش بگذارید. می توانید با مشاوره کسب و کار حضوری نحوه نمایش محصولات و دسته بندی آنها را به درستی انجام دهید.

۵- هزینه راه اندازی

برای راه اندازی کسب و کار سنتی باید هزینه هایی مانند اجاره، قبوض، تهیه وسایل، تهیه اجناس و سایر موارد را بپردازید. در فضای مجازی بخشی از این هزینه ها مانند هزینه اجاره، قبوض و تهیه وسایل وجود ندارد و سایر هزینه ها نیز کمتر از شیوه کسب و کار سنتی می باشد. برای راه اندازی کسب و کار جدید، توجه به هزینه ها و بودجه در دسترس، اهمیت زیادی دارد.

۶- شیوه تبلیغات

کسب و کارهای سنتی با توجه به سبک انتخابی خود، تبلیغات کاغذی و چاپی دارند و این در صورتی است که کسب و کارهای آنلاین دارای شیوه تبلیغاتی متفاوتی می باشند. در کسب و کارهای آنلاین تبلیغات در فضای مجازی و از طریق ابزارهایی مانند سایت، اینستاگرام، ایمیل و سایر ابزارها انجام می شود. پیش از انجام تبلیغات بهتر است که با مشاور کسب و کار در این زمینه مشورت کنید.

کسب و کار مدرن و آنلاین

۷- خواب سرمایه

افرادی که برای مشاوره کسب و کار حضوری با ما ارتباط برقرار می کنند، دغدغه خواب سرمایه را دارند. شاید جالب باشد که بدانید خواب سرمایه چیست. زمانی که شما سرمایه ای را برای کسب و کار سنتی در نظر می گیرید شاهد خواب سرمایه خواهید بود زیرا اجناس خریداری شده با این سرمایه، ممکن است تا مدت ها در انبار باقی بمانند و این سبب خواب سرمایه خواهد شد. قطعا در کسب و کار آنلاین نیز خواب سرمایه وجود دارد اما به دلیل ارتباطات وسیع، این سرمایه با فروش سریع محصول، جبران خواهد شد.

۸- حضور فیزیکی فروشنده

کسب و کارهای سنتی به فروشنده ای نیاز دارند که در محل فروش، حضور داشته باشد و اگر وی در محل کار نباشد، مشتریان از فروشگاه دیگری خرید می کنند و این منجر به کاهش درآمد می شود. در کسب و کار آنلاین هیچ نیازی به حضور فیزیکی فروشنده نیست و فروش می تواند در هر زمان و مکانی انجام شود. بهترین مشاور کسب و کار می تواند برای افزایش فروش شما، برنامه ریزی های مناسبی داشته باشد.

۹- رسیدگی به امور مالی

برای رسیدگی به امور مالی کسب و کار سنتی نیاز به استخدام حسابدار است تا کارها و عملیات مالی را به دقت ثبت نماید و این هزینه های اضافی را در بر دارد. در کسب و کار آنلاین نیازی به استخدام حسابدار نیست بلکه با نرم افزارهای مختلفی می توانید به صورت کاملا آنلاین، به امور مالی رسیدگی نمایید. مشاوره کسب و کار حضوری در این زمینه نیز موثر است.

۱۰- سطح درآمد

نمی توان  میزان درآمد یک کسب و کار سنتی با سابقه را، با یک فروشگاه آنلاین تازه کار مقایسه کرد اما بر اساس آمار می توان گفت که سطح درآمد کسب و کارهای آنلاین نسبت به کسب و کارهای سنتی بیشتر است. این مورد در صورتی تحقق می یابد که تمامی اصول ارائه شده توسط مشاور کسب و کار به درستی اجرا شود.

کسب و کار مدرن، آنلاین و سنتی -عباس امامی-abbasemami.ir

جمع بندی

به طور کلی دو سبک کسب و کار مدرن و سنتی وجود دارد و مشاغل مختلفی در این سبک های کسب و کار مشغول به فعالیت هستند. کسب و کار سنتی به طور کاملا فیزیکی و حضوری انجام می شود اما در شیوه مدرن از ابزارهای آنلاین برای نشان دادن محصولات و خدمات و کسب درآمد استفاده می شود. کسب و کار آنلاین نیاز به صبوری و پشتکار دارد تا به نتیجه دلخواه خود برسید پس در این مسیر ثابت قدم باشید و با مشاوره کسب و کار حضوری درآمد خود را افزایش دهید.

ایده های کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.