دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ | خدمات مشاوره کسب و کار و استراتژی بازاریابی

این روزها اینترنت بخش بزرگی از زندگی انسان ها را دربرگرفته است و انجام بسیاری از فعالیت ها بدون وجود اینترنت امکان پذیر نیست. دنیای مجازی به حدی بزرگ شده است که حتی فروشگاه های زیادی فقط به صورت اینترنتی مشغول به کار هستند. شیوه جدیدی از بازاریابی در این فضا در حال گسترش است که تاثیرات بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد. در این مطلب از خدمات مشاوره کسب و کار در مورد دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه می دهیم، پس با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست-abbasemami.ir-عباس امامی مشاور کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به روش ها و بسترهایی گفته می شود که در فضای مجازی و اینترنت می توان از طریق آن به فروش، تبلیغ و ترویج خدمات و محصولات مختلف پرداخت. ابزارهای مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد مانند موتورهای جست و جو، شبکه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت و سایر ابزارهایی که در ادامه مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی سنتی در واقع تمامی روش هایی را دربردارد که فرد بدون دخالت اینترنت و ابزارهای دیجیتال، به بازاریابی و پیاده سازی استراتژی خاص بازاریابی خود می پردازد. دیجیتال مارکتینگ مفهومی وسیع تر از بازاریابی سنتی دارد. در دیجیتال مارکتینگ، فرد با قشر بزرگتری از افراد  در ارتباط است و از نظر پیاده سازی استراتژی محدودیت مکانی ندارد. در واقع می توان اینطور گفت که بیشتر افراد ساعاتی از وقت خود را در اینترنت می گذرانند، پس بازاریابی نیز باید همسو با این مسیر و در بستر دیجیتال انجام شود تا بالاترین اثربخشی را داشته باشد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها

همانطور که در بخش قبلی خدمات مشاوره کسب و کار گفتیم، بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی تفاوت هایی دارد و مهم ترین آن شیوه انجام این دو سبک از بازاریابی می باشد. در روش سنتی تبلیغات و جذب مشتری به صورت حضوری، فیزیکی و یا تلفنی انجام می شود اما در روش دیجیتال تمامی ابزارها الکترونیکی و اینترنتی هستند.

بیشتر کسب و کارها حتی اگر در قالب سنتی نیز به فعالیت می پردازند، برای معرفی خود در اینترنت نیز در تلاش هستند تا برند، محصولات و خدمات خود را به طیف وسیع تری از مشتریان معرفی کنند. بیشتر صاحبان کسب و کار حتی اگر خودشان وب سایت نداشته باشند، از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام سعی در معرفی خود دارند تا به عنوان یک برند معتبر در کشور و حتی دنیا شناخته شوند.

گستردگی بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش می یابد و این موضوع سبب شده است که مشتریان از کسب و کارها انتظار داشته باشند که در یک یا چند بستر آنلاین فعالیت کنند و این نقش مهمی در جلب اعتماد مشتریان دارد. اگر شما هم به فکر پیشرفت کسب و کار خود هستید و می خواهید که از رقبای خود پیشی بگیرید، پس از دیجیتال مارکتینگ غافل نشوید و با مشاوره با بهترین مشاور کسب و کار از ابزارهای تاثیرگذار در حیطه خود استفاده نمایید.

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

در  خدمات مشاوره کسب و کار باید به این موضوع توجه کرد که دیجیتال مارکتینگ با روش های مختلفی قابل اجرا می باشد. انواع این روش ها را در ادامه بررسی می کنیم.

۱- بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت یا سئو، ابزاری است که باعث می شود شما وب سایت خود را در صفحات اول گوگل قرار دهید تا بازخورد بیشتری بگیرد. این کار باعث می شود که محصولات و خدمات شما بیشتر و بهتر دیده شود. کار بر روی سئوی سایت باعث می شود که در رتبه بندی گوگل، ارتقای رتبه پیدا کنید و همین موضوع باعث فتح صفحه اول گوگل توسط شما می شود.

۲- بازاریابی محتوا

تولید محتوا در هر زمینه ای باید هدفمند باشد و موجب آشنایی بیشتر مشتریان با برند، خدمات و محصولات شما شود. تولید محتوای هدفمند می تواند مخاطبین شما را به مشتری تبدیل نماید و این اصل مهمی است که باید به آن توجه کنید. کتاب های الکترونیکی، مقالات، اینفوگرافیک و بروشورهای اینترنتی همگی به نحوی بازاریابی محتوا را انجام می دهند.

۳- بازاریابی در شبکه های مجازی و اجتماعی

شما می توانید با گرفتن خدمات مشاوره کسب و کار  از بهترین مشاور کسب و کار کار بازاریابی در شبکه های مجازی را انجام دهید. بازاریابی در شبکه های اجتماعی نقش ویژه ای در گسترش کسب و کار شما دارد زیرا روزانه افراد زیادی در این شبکه ها مشغول به فعالیت هستند و می توانند با آگاهی از برند و محصولات شما، به مشتری تبدیل شوند. به طور کلی اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، فیسبوک و توییتر بسترهای مناسبی برای بازاریابی دیجیتال هستند.

۴- همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ شیوه ای از دیجیتال مارکتینگ است که در آن محصول و خدمات شما توسط سایر افراد به فروش می رسد و شما بیش از پیش شناخته خواهید شد. افرادی که با شما در طرح همکاری در فروش همکاری می کنند، در ازای فروش محصول و خدمات شما، پورسانت دریافت می کنند. شما نیز می توانید در فروش محصول و خدمات دیگران همکاری داشته باشید و افیلیت مارکتینگ انجام دهید.

۵- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است که به عنوان یکی از روش های مقرون به صرفه برای گسترش و ارتقای کسب و کار در خدمات مشاوره کسب و کار معرفی می شود. ایمیل مارکتینگ باعث می شود که شما بتوانید با افراد زیادی از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید و برند، محصول، خدمات، تخفیف ها و جشنواره های فروش خود را به آنها معرفی کنید. این کار باعث ایجاد ارتباط قوی تری بین شما و مشتریان شده و فروش شما را افزایش خواهد داد.

۶- روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین در واقع همان روابط عمومی سنتی است که در بستر آنلاین و دیجیتال انجام می شود. این سبک از روابط عمومی، کسب و کار را تقویت می کند و با فعالیت در وبلاگ ها، نشریات دیجیتال و سایت های محتوا محور باعث پیشرفت بیشتر کسب و کار شما می شود. تعامل با کاربران و نظرسنجی باعث ارتباط بیشتر با آنها شده و راهی مطمئن برای ارتباط آنلاین با کاربران است.

جمع بندی

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال سبک جدیدی از بازاریابی است که تفاوت زیادی با شیوه سنتی دارد. در این سبک از بازاریابی از ابزارهای دیجیتال و الکترونیکی برای تبلیغ، فروش و ترویج خدمات و محصولات یک برند استفاده می شود. استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تمامی کسب و کارها لازم است زیرا طیف وسیعی از مشتریان در فضای آنلاین مشغول به فعالیت هستند. روش های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که در خدمات مشاوره کسب و کار به آن پرداختیم. شما می توانید با گرفتن مشاوره از بهترین مشاور کسب و کار  از این ابزارها برای ارتقای کسب و کار خود استفاده نمایید.

دیجتال مارکتینگ از ویکی پدیای انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.