راه اندازی کسب و کار جدید

راه اندازی کسب و کار جدید

حتما تا الان از خودتان این سوال را پرسیده‌اید که برای راه اندازی کسب و کار جدید چه راه‌کارهایی را باید انجام دهید. راه اندازی کسب و کار جدید در وضعیت اقتصادی کنونی کشور بی‌شک نیاز به یک ایده ناب دارد. اما گاهی افراد با داشتن ایده‌های بسیار ناب و درجه یک، به بن بست می‌رسند و عملا پروژه آن ها در مرحله نخست شکست می‌خورد. شما باید بدانید قبل از انجام هر ایده‌ای، ابتدا نیاز دارید تا از یک مشاور کسب و کار در این زمینه بهره ببرید. استفاده از مشاوره کسب و کار برای راه اندازی کسب و کار جدید می‌تواند شما را تا چند مرحله پیش بیندازد. به صورت کلی استفاده از تجربه و علم افراد برای انجام هر کاری جزو لازمه‌های آن امر است.

ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با برخی از موضوعات و مراحل ابتدایی شروع و راه اندازی کسب و کار خودتان آشنا کنیم. در پایان این مطلب انتظار می‌رود که شما بتوانید به راحتی مراحل نخست راه اندازی کسب و کار خود را طی کنید. پس با ما همراه باشید.

راه اندازی کسب و کار جدید با عباس امامی|abbasemami.ir|مشاوره کسب و کار با عباس امامی

راه اندازی کسب و کار جدید گام نخست، ایده

همانگونه که پیشتر در خصوص ایده گفته شد، داشتن یک ایده ناب و جذاب می‌تواند به شما در راه‌اندازی کسب و کار جدید کمک شایانی کند. برخی از افراد می‌توانند با به روز کردن اطلاعات خود در ارائه خدمات کسب و کار های قدیم، موفقیت زیادی به دست آورند. پس ایده، گام نخست است. اولین نکته مهم در خصوص مطرح کردن ایده این است که باید بدانید، هیچ ایده‌ای به همان میزانی که شما تصور می‌کنید، نو و به روز نیست، پس باید تا جایی که می‌توانید ایده خود را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهید. اولین مورد در خصوص بررسی ایده، بهره بردن از منابع درست است.

برای این که بتوانید به درستی ایده خود را بررسی کنید، باید از منابع موثق و مورد اطمینانی که سابقه درخشانی در آن کار و یا کارهای مرتبط با آن دارند استفاده کنید. اما سوالی که در این جا به وجود می آید این است که چگونه می‌توان به یک ایده درست و جذاب برسیم. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این مسئله کمی بیشتر توضیح دهیم.

چارچوب ذهنی خود را تغییر دهید

همچنان در مبحث ایده هستیم و این بار باید بدانید که برای به دست آوردن یک ایده ناب و جذاب اولین قدم این است که چارچوب ذهنی خود را تغییر دهید. از ابتدای کودکی تا سنین نوجوانی و حتی جوانی اکثر افراد با قرار گیری در یک محیط یکسان شخصیت‌ها و ذهنیت‌های تقریباً یکسانی به دست می‌آورند. به عنوان مثال در طول سال‌های مدرسه تمامی دانش‌آموزان به یک نوع تحصیل می‌پردازند و این سبب می‌شود چارچوب ذهنی آن‌ها به یک شکل ثابت تبدیل شود. اما برای اینکه شما بتوانید یک ایده منحصر به فرد داشته باشید، باید بتوانید چارچوب‌های ذهنی خود را تغییر دهید. با تغییر چارچوب‌های ذهنی به این نکته دست پیدا خواهید کرد که شما می‌توانید بهترین ایده‌ها را پرورش و رشد دهید. این نکته مهم و حیاتی را نیز همیشه در ذهن داشته باشید که اگر به همان کارهای قبلی و افکار قبلی ادامه بدهید، مطمئن باشید که به هیچ ایده‌ای نخواهید رسید.

راه اندازی و ایجاد کسب و کار جدید با دکتر عباس امامیabbasemami.irمشاوره کسب و کار با عباس امامی

گام بعدی راه اندازی کسب و کار جدید، راه اندازی

مرحله و گام بعدی پس از بررسی ایده‌های خود، راه اندازی آن است. شاید برای شما هم جالب باشد که بگوییم با توجه به برخی از تحقیقات به عمل آمده، بیش از 71 درصد از ایده ها بنا به دلایل مختلف با شکست روبرو شده‌اند. در همین بررسی‌ها دلایل شکست این پروژه‌ها نیز مشخص شده است. عدم برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای ایده‌ها در صدر مشکلات قرار دارد. معمولاً هر شخصی که ایده‌های خود را به درستی بررسی و تحلیل می‌کنند، دچار برخی از بی‌برنامگی‌هایی می‌شود و همین بی‌برنامه بودن و عدم زمان‌بندی درست، پروژه آن‌ها به مشکل و در نهایت با شکست روبرو خواهد شد.

بعد از عدم برنامه‌ریزی مناسب در راه اندازی کسب و کار جدید، عدم شناخت چالش‌ها و عدم شناخت منابع برای راه‌اندازی کسب و کار در مراحل بعدی قرار دارد. عدم شناخت چالش‌ها مهم ترین علت آن آشنا نبودن با مراحل اولیه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

عدم شناخت چالش‌ها و رفع آن

عدم شناخت چالش‌ها برای راه اندازی کسب و کار جدید یکی از مهم‌ترین علتی است که ممکن است ایده و کار شما را با شکست روبرو کند. ساده‌ترین راه برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید، استفاده از مشورت کارشناسان و افرادی است که پیش از شما این کار را انجام داده‌اند و یا در این خصوص علم کافی دارند. با انجام این امر شما می‌توانید به راحتی جلوی هرگونه ناهماهنگی و مشکلی را بگیرید و یا مشکلات را به حداقل برسانید.

چالش‌های مهم در راه اندازی کسب و کار جدید

یکی از چالش‌هایی که ممکن است در راه اندازیی کسب و کار با آن رو به رو شوید، نداشتن منابع مالی کافی است. برخی از افراد گاهی تصور می‌کنند که با منابع مالی بسیار کم می‌توانند ایده‌های خود را به مرحله درآمدزایی برسانند. برخی از ایده‌ها این امکان را دارند که با منابع مالی کم، به درآمد برسند اما این مورد برای تمامی ایده‌ها صدق نمی‌کند. پس بنابراین باید این نکته را در نظر بگیرید که قبل از انجام هر کاری باید منابع مالی آن را مهیا کنید. دومین چالشی که ممکن است با آن رو به رو شوید، برخورد با کارمندانی است که برای پروژه شما دلسوز نیستند. شما باید این را بدانید که برای به نتیجه رسیدن یک ایده، باید کارمندان شایسته و لایق را  استخدام کنید.

راه اندازی کسب و کار جدید-abbasemami.ir

سخن آخر

در این مقاله تقریباً مسائل ابتدایی راه اندازی کسب و کار جدید را مورد بررسی قرار دادیم. مسائلی مانند ایده پردازی و چگونگی تحلیل آن و به علاوه مسائلی مانند چالش‌های ایجاد کسب و کار جدید را نیز برای شما مطرح کردیم. آن چیز که مهم و عیان است، این است که شما باید بتوانید در کنار ایده پردازی و رفع موانع احتمالی، چشم انداز و هدف درستی را برای خود تعریف کنید. تعریف چشم انداز به صورت صحیح باعث می‌شود که شما در هر مرحله‌ای از کار، بتوانید به راحتی کار خود را مورد بررسی قرار دهید و اشتباهاتی که می‌تواند باعث شود کار شما با شکست مواجه شود نیز در همان مرحله رفع شود. مسئله مهم‌تر از هدف این است که شما بتوانید وقت و زمان بیشتری را برای کارتان اختصاص دهید. برای این که شما بتوانید به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید باید این را بدانید که قطعا زمان بسیار زیادی از خود را باید برای آن ها استفاده کنید.

منبع انگلیسی: راه اندازی کسب و کار جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.