صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی

صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی آنلاین-abbasemami.ir-سایت مشاوره کسب و کار

این روزها اینترنت بر تمامی جنبه های زندگی تاثیر گذاشته و بسیاری از افراد نیازهای خود را از طریق این فضا برطرف می کنند. با توجه به اینکه بخشی از نیازهای افراد مربوط به کالا و خدمات گوناگون است، کسب و کارهای زیادی در این بستر راه اندازی شده اند و به فروش محصول و خدمات خود می پردازند. بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در سایت مشاوره کسب و کار این مورد مهم را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با عباس امامی

نکات راه اندازی کسب و کار اینترنتی

۱- شناخت توانایی ها

در ابتدا باید سعی کنید که توانایی های خود را بشناسید زیرا شناخت توانایی ها در روند کار بسیار موثر است. برای این کار اول خوب فکر کنید و سپس تمام توانایی های خود را بر روی کاغذ بنویسید. مثلا ممکن است شما در زمینه موسیقی، نویسندگی، فن بیان و مذاکره، امور کامپیوتری و طراحی گرافیکی چیره دست باشید پس باید تمام این موارد را یادداشت کنید تا لیستی از توانایی های خود به دست آورید. در حین یادداشت کردن توانایی ها اصلا جنبه های مالی کسب و کار را در نظر نداشته باشید زیرا شما صرفا می خواهید توانایی های خود را شناسایی کنید.‌

۲- پیدا کردن نیاز جامعه

طبق خدمات مشاوره کسب و کار شما اکنون باید به دنبال شناخت نیاز جامعه و مردم باشید زیرا نیاز مردم در حال تغییر بوده و تکنولوژی و امکانات بر نیازها اثرات گوناگونی بر جای گذاشته اند. به فعالیت های روزانه مردم توجه داشته باشید تا ببینید برای چه چیزی در تلاش هستند، چه نیازهایی دارند و نیاز خود را چگونه رفع می کنند. بر اساس اطلاعات سایت مشاوره کسب و کار مثلا تا چند سال پیش، نیاز جامعه به فروشگاه اینترنتی فروش سبزی آماده بسیار زیاد بود زیرا این فروشگاه ها سبزیجات را به طور کاملا بهداشتی برای مردم تهیه کرده و در سریع ترین زمان در اختیار خریداران قرار می دادند.

مثال دیگری در این زمینه، خدمات مشاوره روانشناسی است زیرا در سطح جامعه انواع مشکلات روحی و روانی دیده می شود و به همین دلیل خدمات مشاوره ای به عنوان یک نیاز شناخته می شوند. هر کدام از نیازهای جامعه دارای پاسخی است و شما می توانید با ارائه آن پاسخ به کسب درآمد بپردازید. بهتر است نیازهای جامعه را پیدا و بر روی کاغذ یادداشت کنید و این نکته را از یاد نبرید که نیازهای یک جامعه به طور مداوم در حال تغییر است.

۳- انتخاب یک ایده کسب و کار

با توجه به استعدادهای شما و نیازهای جامعه می توان کسب و کارهای مختلفی راه اندازی کرد اما شما باید یک ایده کسب و کار را انتخاب نمایید و مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم کنید. توجه کنید که ایده های بسیاری برای کسب و کار وجود دارد اما شما پس از مراجعه به سایت مشاوره کسب و کار به یک ایده بسنده کنید و تمام وقت و انرژی خود را صرف آن نمایید. ایده های کسب و کار بسیار زیاد هستند و می توانید ایده مورد نظر خود را از طریق ۱۰ ایده طلایی کسب و کار اینترنتی پیدا کنید.

۴- بررسی رقیبان فعال

پس از اینکه ایده کسب و کار را با در نظر داشتن خدمات مشاوره کسب و کار انتخاب نمودید باید به فکر بررسی رقبا باشید زیرا قطعا پیش از شما کسانی در این زمینه کار کرده و فعالیت خود را آغاز نموده اند. شیوه تولید محتوا، محصولات، نحوه ارائه خدمات، ارسال و سایر موارد مهم را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آنها را مشخص نمایید. با این کار شما می توانید عملکرد بهتری داشته و در میان مردم به سرعت محبوب شوید.

به طور مثال اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی روسری را دارید باید به سایت رقیبان فعال در این عرصه مراجعه نموده و نحوه ارائه محصول، توضیحات محصول، شیوه تبلیغ و ارسال آن را بررسی کنید و نقاط ضعف آنها را پیدا کرده و تمرکز خود را بر روی آن قسمت ها بگذارید تا به نقطه قوت شما تبدیل شود و موفقیت شما را تسریع نماید. برای بررسی رقیبان می توانید به شبکه های اجتماعی ‌و سایت رقبا مراجعه کنید.

۵- راه اندازی کسب و کار

پس از اینکه رقیبان را نیز بررسی نمودید باید به سراغ راه اندازی کسب و کار خود بروید. می توانید یک سایت با نام تجاری خود راه اندازی کنید و در آن به فروش محصول یا ارائه خدمات خود بپردازید. راه اندازی سایت ممکن است کمی زمان بر باشد زیرا شما پس از طراحی سایت باید بر روی بهینه سازی مطالب نیز کار کنید تا در صفحات اول گوگل به چشم بیایید. پیش از راه اندازی کسب و کار در سایت مشاوره کسب و کار مشاوره بگیرید تا مسیر راه اندازی کسب و کار را با موفقیت طی کنید.

اگر برای راه اندازی سایت برنامه ای ندارید و می خواهید اول در شبکه های اجتماعی کسب درآمد کنید، بهتر است با توجه به زمینه فعالیت و مخاطبان خود، بستر درستی را انتخاب نمایید. به طور کلی اینستاگرام فضای پربازدید و گسترده ای است که انواع کسب و کارها در آن به کسب درآمد می پردازند، پس شما هم می توانید کار خود را از این بستر آغاز نمایید و فعالیت مفید و تاثیرگذاری داشته باشید.

۶- بازاریابی و جذب مشتری

برای هر کسب و کاری مشتری خاصی وجود دارد و شما باید مخاطبین هدف و مشتریان خاص خود را پیدا کنید تا با عرضه محصولات خود بر آنها، جذب مشتری نمایید. مشتری با دیدن ظاهر محصول، ویژگی ها و مزایای آن برای خرید تصمیم می گیرد پس به این عوامل توجه بیشتری داشته باشید. از خدمات مشاوره کسب و کار استفاده کنید و محصولات خود را به خوبی بسته بندی نمایید و اگر محصول خدماتی دارید آن را با بهترین  کیفیت به مشتری ارائه دهید.

۷- پیگیری فروش

به این نکته مهم از سایت مشاوره کسب و کار دقت کنید  و پس از فروش، مشتری را رها نکنید زیرا رها کردن مشتری به معنای فروش یک دفعه ای به او می باشد و دیگر هیچ خریدی از سمت وی اتفاق نخواهد افتاد. پیگیری محصول را از طریق ارسال کد رهگیری به شماره مشتری برای وی امکان پذیر کنید و از رسیدن بسته وی یا ارائه خدمات آنلاین، مطمئن شوید.‌

۸- رفع نقایص

پس از فروش می توانید نقایص کسب و کار خود را پیدا کنید زیرا هر نقصی در طی فرآیند فروش و ارائه خدمات، نشان داده خواهد شد و این نقص ها می توانند پس از رفع شدن به عنوان نقطه قوت کسب و کار، درآمد بیشتری را نصیب شما کنند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سایت مشاوره عباس امامی

جمع بندی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید بر اساس اصول خاصی انجام شود تا نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد. مراحل پیش از راه اندازی کسب و کار اینترنتی ممکن است کمی زمان بر باشند اما تاثیر مهمی بر موفقیت یک کسب و کار دارند و هر چقدر که برای آن زمان بگذارید، به نفع شما است. در سایت مشاوره کسب و کار با گرفتن مشاوره برای راه اندازی کسب و کار می توانید تمامی این مراحل را زیر نظر مشاور انجام دهید و از کمک های وی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.