فروش با مشاوره کسب و کار اینترنتی

فروش با مشاوره کسب و کار اینترنتی

در دنیای امروز، کسب و کار اینترنتی رشد بسیاری داشته است و افراد زیادی از این طریق به کسب درآمد می‌پردازند. فروشگاه‌های آنلاینی که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند تمایل به فروش بیشتری دارند و این تنها از طریق مشاوره کسب و کار اینترنتی و کسب اطلاعات مفید در این زمینه، امکان‌پذیر است.

نکات مهمی در زمینه فروش وجود دارد که تمامی کسب و کارها با انجام دادن آن می‌توانند فروش خوبی را تجربه کنند. با توجه به اهمیت فروش اینترنتی، در این مقاله، مشاوره کسب و کار اینترنتی در رابطه با فروش را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم تا طعم فروش فوق‌العاده را بچشید، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

راه های فروش فوق‌العاده اینترنتی با مشاوره کسب و کار اینترنتی

راه های مشاوره کسب و کار اینترنتی-عباس امامی-abbasemami.ir

یک مشاور کسب و کار راه‌های زیادی برای افزایش فروش فروشگاه‌های نوپا می‌شناسد اما ممکن است که یک فروشگاه با بهره‌گیری از چند مورد آن بتواند فروش خوبی داشته باشد و این بستگی به نحوه عملکرد افراد دارد. در ادامه به بررسی راه‌های فروش فوق‌العاده اینترنتی می‌پردازیم.

۱- از کم شروع کنید

بهتر است برای فروش محصول از کم شروع کنید و سپس با افزایش سرمایه، فروشگاه خود را گسترش دهید. ممکن است در ابتدا سرمایه زیادی را برای راه اندازی کسب و کار خود اختصاص دهید و در کوتاه مدت به درآمد مورد انتظار خود نرسید و این باعث تعویق در پرداخت بدهی‌ها و عدم گسترش فروشگاه می‌شود. بهترین کار این است که با حداقل سرمایه، فروش خود را آغاز کنید تا از عهده تمامی کارها برآیید و رو به جلو گام بردارید.

۲- با مشتریان صادق باشید

در این بخش از مشاوره کسب و کار اینترنتی باید گفت که نیازی نیست فروشگاه خود را به شکل یک فروشگاه بزرگ و یا کمپانی فوق العاده نشان دهید بلکه باید با مشتریان صادق باشید؛ زیرا مشتریان به محصول شما و کیفیت آن اهمیت زیادی می دهند. در بسیاری از مواقع اغراق و عدم صداقت فروشگاه ها با مشتریان، باعث خراب شدن اعتبار آنها می شود و این موضوع در اعتماد سایر مشتریان نیز نقش دارد. بسیاری از مشتریان به کسب و کارهای کوچک اهمیت زیادی می دهند زیرا این فروشگاه ها خدمات خود را با تعداد محصولات کمتر و کیفیت بیشتری ارائه می دهند.

۳- تصاویر با کیفیت انتشار دهید

ظاهر یک محصول نقش مهمی در تصور و درک مشتری از کیفیت آن دارد. هر چقدر که تصاویر یک محصول با کیفیت تر باشد، تصمیم گیری و انتخاب را برای مشتری آسان تر می کند. اگر فروش فوق العاده می خواهید پس دست به کار شوید و برای عکاسی از محصولات، خلاقانه تر عمل کنید. بیشتر فروشگاه های بزرگ اینترنتی یک اتاق مخصوص برای عکاسی دارند و از تمام زوایای محصول عکس می گیرند تا مشتری به هنگام مشاهده محصول بتواند آن را از تمامی زوایا مورد بررسی قرار دهد.

نکته طلایی این قسمت از مشاوره کسب و کار اینترنتی این است که اگر از محصول شما عکس های زیادی در اینترنت وجود دارد، بهتر است که آن را نادیده گرفته و به عکاسی از محصول خود بپردازید‌ زیرا عکس های انحصاری باعث افزایش اعتماد مشتری می گردد.  برای عکاسی از محصول بهتر است که از متخصصان این عرصه کمک بگیرید تا با نمایش درست تصاویر، فروش خود را افزایش دهید.

۴- تعداد محصولات مشابه را کم کنید

پیش از انتخاب محصولات از مشاور کسب و کار کمک بگیرید زیرا یکی از ترفندهای فروش فوق العاده اینترنتی، کم کردن تعداد محصولات مشابه است. زمانی که طیف وسیع محصولات مشابه کم شود، مشتری دچار دودلی نشده و محصول را به راحتی انتخاب می کند. این مورد باعث می شود که بدون انجام کار سختی، فروش خود را به شدت بالا ببرید.

۵- به بازخورد مشتریان دقت کنید

هر یک از مشتریان در مراحل پیش از فروش، فروش و پس از آن، سوالات و نظراتی را با شما در میان می گذارند و حتی ممکن است به انتقاداتی بپردازند. شما باید به تمامی این موارد دقت کنید و پاسخ درستی به آنها دهید. این کار از یک سو باعث جذب مشتری و افزایش فروش می شود و از سویی دیگر به شما کمک می کند تا فروشگاه خود را ارتقا دهید و مشکلات احتمالی را برطرف نمایید.

۶- پیچیدگی فرآیند خرید را کاهش دهید

در قسمت های قبلی مشاوره کسب و کار اینترنتی موارد مهمی را بررسی کردیم اما اکنون می خواهیم به سراغ فرآیند خرید و پیچیدگی آن برویم. در ابتدا به این نکته توجه کنید که مشتریان اینترنتی به دنبال آسان ترین راه برای خرید هستند پس باید پیچیدگی های مسیر خرید را حذف کنید. مشتری را وادار به تکمیل فرم هایی که ضرورتی ندارد نکنید و به جای آن برای وی امکانی را فراهم کنید که در سریع ترین زمان و با کمترین پیچیدگی خرید خود را نهایی کند.

۷- رضایت مشتریان را منتشر کنید

طبق نظر مشاور کسب و کار یک راه دیگر برای افزایش فروش، انتشار رضایت مشتریان است. زمانی که محصول شما کیفیت لازم را داشته باشد و به موقع به دست مشتری برسد، قطعا رضایت خود را اعلام می کند. بهتر است این رضایت ها را جمع آوری کنید و در سایت یا پیج فروشگاه خود منتشر کنید تا سایر کاربران نیز با مشاهده رضایت ها، برای خرید از فروشگاه شما مصمم شوند.

۸- مسابقه را از دست ندهید

اگر می خواهید فروشگاه خود را به کاربران بیشتری نشان دهید پس یک مسابقه با جایزه طراحی کنید و کاربران را به شرکت در مسابقه تشویق نمایید. زمانی که کاربران زیادی برای شرکت در مسابقه تلاش کنند، فروشگاه شما بیشتر از قبل در اینترنت دیده می شود و این کار باعث جذب افراد و فروش بیشتر می شود. با استفاده از مشاوره کسب و کار اینترنتی ، زمان مناسبی را برای اجرای مسابقه در نظر داشته باشید تا فروش فوق العاده اتفاق بیفتد. پیش از انتخاب مشاور، ویژگی های مشاور را بررسی کنید.

۹- برای مشتریان تخفیف در نظر بگیرید

تخفیف ابزار پرقدرتی است که تمامی فروشگاه های بزرگ اینترنتی از آن استفاده می کنند. برای مناسبت ها و به بهانه های مختلف تخفیفاتی به مشتریان ارائه دهید تا انگیزه آنها برای خرید افزایش پیدا کند.

۱۰- مشتریان را پس از خرید رها نکنید

بسیاری از فروشگاه های آنلاین پس از تکمیل فرآیند خرید توسط مشتری، وی را رها می کنند. توجه داشته باشید که هر مشتری می تواند بارها از فروشگاه شما خرید کند و مشتریان جدیدی را نیز به فروشگاه شما دعوت نماید. این کار در صورتی امکان پذیر است که پشتیبانی درستی از سوی شما انجام شود و به همین منظور می توانید پس از ثبت سفارش، پیامکی حاوی اطلاعات قابل پیگیری، برای مشتری ارسال نمایید.

جمع بندی (مشاوره کسب و کار اینترنتی)

در این مطلب، مشاوره کسب و کار اینترنتی در رابطه با فروش فوق العاده را به شما عزیزان ارائه دادیم. شما می توانید با اجرای این ده مورد، فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهید و به گسترش و ارتقای فروشگاه اینترنتی خود بپردازید. در صورت وجود هر ابهام یا سوالی می توانید از مشاوره کسب و کار آنلاین استفاده کنید.

مطالعه بیشتر از منبع اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.