مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار جزو مراحل اصلی و اساسی هر پروژه ای به شمار می رود. در خصوص مشورت کردن ما توصیه های بسیار زیادی از اندیشمندان و همچنین پیشوایان دینی خود داریم. در اهمیت مشاوره این نکته را باید در نظر داشته باشید که، مشاوره درست می تواند با طرح و کسب و کار شما کاری کند که راه چند ساله را در چند ماه طی کنید. بنابراین شما باید بتوانید قبل از این که هر طرح و ایده ای را به مرحله اجرا برسانید، از مشاوره کسب و کار بهترین بهره را ببرید.

چه کسانی می توانند مشاوره کسب و کار بدهند؟

افرادی می توانند به شما مشاوره درستی را ارائه بدهند که خودشان علم و یا تجربه ای از طرح و ایده شما را داشته باشند. به عنوان مثال فردی که قبل از شما طرح و ایده شما را اجرا کرده و موفق نشده نیز می تواند مشاور خوبی برای شما باشد تا بتوانید با بررسی نقاط ضعف او، قدم های بعدی خود را با احتیاط تر و دقیق بر دارید. ما قصد داریم در این مقاله شما را با انواع مشاوره کسب و کار و برخی از موانع مشاوره آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت مشاوره کسب و کار-abbasemami.ir

اهمیت مشاوره کسب و کار

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که مشاوره کسب و کار چه اهمیتی دارد و تا چه میزان می تواند در موفقیت یک پروژه موثر باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مشاوره کسب و کار می تواند در شرایط فعلی اقتصادی کشور به شما کمک شایانی کند. طبیعتاً در این شرایط اقتصادی با استفاده از مشاوره کسب و کار می توانید از هر گونه ضرر مالی و همچنین هزینه ای جلوگیری کنید.

استفاده از مشاورین مجرب و متخصص در زمینه های مختلف می تواند شما را به هدف مد نظرتان بیشتر از هر زمانی نزدیک نماید. با توجه به اهمیت این مشاوره ها،‌ در استان های مختلف مراکزی تحت عنوان مشاورین کسب و کار وجود دارد که می توانند به شما راهنمایی های لازم را برای شروع یک کسب و کار ارائه دهند. البته ذکر این نکته مهم در اینجا نیاز است که بگوییم باید از مراکزی بهره ببرید که تجربه کافی در زمینه های مختلف را داشته باشند.

موارد مهم در خصوص مشاوره کسب و کار

اگر شما هم قصد ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار را دارید، باید به این چند نکته مهم خوب دقت کنید. قبل از دریافت مشاوره باید چند نکته را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک مشاوره درست و صحیح را دریافت کنید.

  • اولین نکته بررسی رزومه شرکت و افرادی است که در آن شرکت فعالیت می کنند. معمولا مشاورانی به کارتان می آیند که رزومه پربار تری نسبت به سایر مشاورین داشته باشند. طبیعتا مشاورینی که علم و تجربه بیشتری نسبت به سایر مشاورین داشته باشند می تواند به شما در پیشرفت اهدافتان کمک بسزایی کنند.
  • دومین نکته مدت زمان ارائه مشاوره است. ارائه مشاوره تا جایی که امکان دارد باید متناسب با نوع کسب و کار باشد تا از هدر رفت زمان نیز جلوگیری شود.
  • سومین نکته بررسی فرصت ها و چالش های یک پروژه است که باید توسط مشاورین ارائه شود. طبیعتا به هر میزانی که فرصت ها و چالش های بیشتری مورد بررسی قرار گیرد، موفقیت پروژه شما تضمین شده است.

نکات مهم قبل از دریافت مشاوره کسب و کار

نکات مهم قبل از دریافت مشاوره کسب و کار

از اصلی ترین مسائل کسب مشاوره درست این است که خودتان بدانید که می خواهید چه کاری را شروع کنید. داشتن صرفاً یک ایده و طرح دلیلی بر این نیست که شما بتوانید یک کسب و کار موفق را راه اندازی کنید. برای موفقیت باید ابتدا خودتان نسبت به کاری می کنید اشراف داشته باشید.

این اشراف شما نسبت به کسب کار می تواند در خصوص ارائه طرح در هنگام صحبت با مشاورین به شما کمک می کند. به هر میزانی که شما بتوانید طرح خودتان را ارائه دهید، طبیعتا به همان میزان می توانید مشاوره دقیق تری دریافت کنید. دومین مورد این است که آیا این طرح شما جذابیت و امکان موفقیت مالی را برای شما به همراه دارد یا خیر. البته برای این امر باید ابتدا خودتان به یک طرح اقتصادی دست پیدا کنید و با کمک مشاورین آن را تکمیل و یا تصحیح کنید.

دیگر نکات مهم مشاوره کسب و کار

مسئله بعدی بعد از جذابیت و پلن اقتصادی این است که آیا این طرح شما قابلیت اجرا شدن دارد یا خیر. دانستن این امر به اندازه داشتن ایده و طرح مهم است. پس از آن که شما به این نتیجه رسیدید که طرح و ایده شما قابلیت اجرا شدن دارد، می توانید با کمک مشاورین خبره، مراحل اجرا شدن طرح خود را به ریز به ریز برنامه ریزی کنید. نکته بعدی، تصویر درست از خروجی پروژه است. معمولاً داشتن یک تصویر باعث می شود تا پس از گرفتن یک خروجی در مرحله آزمایشی، تمام ایرادات را بررسی و در صورت لزوم آن ها را برطرف کنید.

تامین بودجه مشاوره کسب و کار

از مزایای دریافت مشاوره کسب و کار این است که شما می توانید بودجه مورد نظر خودتان را تامین کنید. معمولاً اولین چیزی که بعد از مشاوره کسب و کار مشخص می شود، میزان بودجه ای است که شما برای راه اندازی یک کسب و کار به آن نیاز دارید است. با دریافت مشاوره درست، شما می توانید تامین بودجه خود را به واسطه راه های مختلفی مانند وام و دیگر راه ها انجام دهید. اهمیت این امر در این است که تامین بودجه مد نظر می توانید از هدر رفت بودجه در مراحل اجرا شدن پروژه جلوگیری کند.

بودجه مشاوره کسب و کار-abbasemami.ir-عباس امامی

بازاریابی و مشاوره کسب و کار

مسئله بعدی که در مشاوره کسب و کار به آن پرداخته می شود، فرصت های ارائه محصول و انتخاب دقیق بازار هدف است. مشاورین شما می توانند با استفاده از تجربه و علمی که دارند، بازاریابی درست و دقیق را به شما معرفی کنند. این امر سبب می شود تا شما بتوانید بلافاصله پس از خروجی طرح، زمان را از دست ندهید و بلافاصله محصول خود را وارد بازار کنید. مشاورین شما معمولاً فرصت های بازاریابی را متناسب با محصول شما به معرفی می کنند. به عنوان مثال یک محصول قابلیت این را دارد که فقط به صورت دیجیتالی بازاریابی شود اما محصول دیگر فقط به صورت بازاریابی چهره به چهره فروخته شود.

بازاریابی و مشاوره کسب و کار. abbasemami.ir

سخن آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تا شما را با برخی از موارد مشاوره کسب و کار آشنا کنیم. طبیعتا اگر شما قصد دارید که یک کسب و کار موفق را راه اندازی کنید، باید بتوانید از مشاوره های بیشتری بهره ببرید. ما با حضور متخصصین و مشاورین خبره در زمینه های کاری مختلف می توانیم به شما مشاوره های لازم را ارائه دهیم. ذکر این نکته هم مهم است که قبل از دریافت هرگونه مشاوره باید بتوانید مطالب عنوان شده را به دقت مطالعه و سپس اقدام به دریافت مشاوره کنید. این تضمین به شما داده می شود که مشاورین ما می توانند تا به ثمر رسیدن طرح و ایده شما در کنار شما باشند و با هم شاهد موفقیت های شما باشیم.

مشاوره کسب و کار با عباس امامی

کتاب و منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.